Oppskrifter under arbeid

Disse tre er oppskrifter jeg jobber med for tiden. De er stadig under endring. Men jeg lover å legge de ut når oppskriften er ferdigstilt og produktet strikket. Helt til venstre har vi Tina. Denne er “under strikking” as we speak. Den strikkes hovedsaklig i rettstrikk, men har ribbestrikk på brystet, nederst på armene og langs den nedre kanten av bolen. Til den har jeg valgt å bruke Suri Alpakka fra Sandnes i fargen 2521 Sand. For de to andre har jeg ikke bestemt meg helt for garn ennå. Men jeg tror den midterste skal strikkes i Påfugl fra Dale i fargen 5563 Marine. Hele denne genseren skal strikkes i ribbestrikk. Hovedfargen i jakka til høyre skal være lysegrå, muligens melert. Tror jeg vil gå for en form for merinoull her. Til de hvite stripene skal jeg nok bruke Påfugl, enten i hvit eller natur. 

Jeg har aldri strikket med Påfugl før. Noen som har noen erfaringer? Andre tips til garn tas gjerne i mot!

 

Følg meg på bloglovin

#strikk #strikke #strikking #strikkeoppskrift #strikkegenser #strikkejakke #sandnesgarn #dalegarn #diy #ipadpro #applepencil #procreate

2 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Ser fin ut de genserne. Påfugle fra Dale liker jeg ikke. Kjennes veldig stivt og stikkete ut. Og ser veldig ut som akryl. Liker bedre Børstet Alpakka fra Sandnesgarn eller Ingenua fra Katia.
      Sjekk ut http://www.saturniagarn.no de har utrolig mye lekkert. De holder til på Ekeberg/Nordstrand. Jeg er ofte der og snoper 🙂

    2. strikkefabrikken: Tusen takk:) Har vært inne på tanken selv. Når jeg ser bilder av ting som er strikket i Påfugl, har jeg tenkt at det ikke ser like “naturlig” ut som alpakka. Vet ikke om alle mohairgarn er sånn, jeg. Jeg får kjøpe meg noen nøster av litt forskjellig, og prøve å strikke noen lapper. Børstet Alpakka ser veldig fin ut! Takk for tips:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg