DIY vårskjorte


Broderte blomstermønstre har gjort sin innmarsj i motebildet denne våren. Så hvorfor ikke ta nålen fatt på egenhånd? Jeg kjøpte en enkel hvit skjorte på Hennes & Mauritz, og brukte Pinterest for å finne inspirasjon.

Jeg endte opp med dette mønsteret. Videre brukte jeg blåpapir for å overføre mønsteret til stoffet.


En syring er et must. Ringen holder stoffet stramt mens man broderer. Velg farger som du selv syns er fine. Jeg kjøpte en garnpakke med flere freshe vårfarger. Selv hadde jeg ikke brodert siden barneskolen. Derfor var et lite lynkurs nødvendig. Heldigvis er det ikke en ting man ikke kan lære på YouTube!





Når du er ferdig, gjenstår det bare å feste alle løse tråder på baksiden, og kjøre skjorten en runde i vanskemaskinen for å få bort merkingen etterlatt av blåpapiret. Så kan du stolt ta i mot skryt for den unike skjorten din!

Lykke til!

 

Følg meg på bloglovin

#diy #brodering #oppskrift #vårmote

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg