Her bor ulven

Stor hund og liten leilighet. Det er problemet vi hadde. Jeg klødde meg lenge i hodet for å finne en løsning. Jeg ville jo at ulven skulle ha et sted som var bare hans. Et sted hvor han kunne legge seg og få litt fred. Men samtidig trengte vi sårt lagringsplass i gangen. Og jeg ville jo at det skulle se både pent og ryddig ut. 

Til slutt bestemte jeg meg for å bygge noe selv. Ulven skulle få et lite hus, og jeg skulle få lagringsplass. Selve hundehuset ble bygd av kryssfiner, og malt i samme farge som tak og lister. Over hundehuset (ulveboligen) satte jeg opp trådkurver og en hylle av typen Algot, fra IKEA. Jeg satte også opp en garderobestang, til å henge ytterjakker på. 

I over et år levde vi sånn. Den såkalte åpne løsningen irriterte meg fra sans og samling. Men hvordan i hutti helvette skulle jeg lage noen form for dører. Taket var av gips, og tålte derfor ikke at jeg satte opp skyvedører med glideskinne i taket. Nei, jeg måtte finne noe som ikke veide for mye. 

Til slutt fant jeg ut at jeg kunne sette opp panelgardiner. Jeg kjøpte det jeg trengte av materiale på IKEA, og bestilte stoff fra Stoff & Stil, og vips hadde vi skjult alt rotet.

 

Følg meg på bloglovin

#diy #hund #hudehus

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg