Strikkekonkurranse


Husflidslagene i Aurskog-Høland kommune (min hjemkommune) arrangerte en konkurranse i fjor høst, hvor de skulle kåre den offisielle kommunevotten. Selvfølgelig måtte jeg bli med på det! Konkurransens kriterier var at man måtte levere et vottepar strikket i ull. Man måtte også levere oppskriften og diagrammet. Og sist, men ikke minst, skulle vottens motiv ha tilknytning til kommunen. Vinneren ble offentliggjort under den lokale matfestivalen, Stuttreist & Himlaga. Dessverre gikk jeg ikke av med seieren. Men det ble topp fem, og oppskriften min ble trykket opp i et oppskriftshefte med juryens favoritter.


Dette er mitt bidrag. Motivet et en tyttebærblomst og grankvist. Tallene inni votten er årstallet for sammenslåingen av kommunen.

 

Følg meg på bloglovin

#strikk #votter #aurskoghølandvotten #håndarbeid #strikking 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg